Slovėnijos profesinio mokymo ekspertai domėjosi ŽŪR veikla

Lietuvos žemės ūkio rūmuose (ŽŪR) lankėsi Slovėnijos Respublikos profesinio švietimo ir mokymo instituto (CPI) atstovai, kuriems buvo pristatyta ŽŪR veikla pirminiame ir tęstiniame profesiniame mokyme. Vizito metu svečiams buvo plačiai pristatyta ŽŪR patirtis bendradarbiaujant su profesinio mokymo įstaigomis ir socialiniais partneriais žemės ūkio srityje.

Svečius pasveikino ŽŪR direktorius Sigitas Dimaitis, pabrėžęs, kad bendradarbiavimas su darbdaviais rengiant specialistus yra būtinas ir neatsiejamas siekiant užtikrinti kokybišką profesinį rengimą. ŽŪR veiklą ir įgyvendinamus projektus pristatė Kaimo plėtros ir informavimo skyriaus vyriausioji specialistė Irmina Kudarauskienė bei Projektų valdymo skyriaus vedėja Ina Kalėda.

Žemės ūkio rūmų indėlis į profesinį mokymą Lietuvoje

Lietuvos žemės ūkio rūmai aktyviai dalyvauja profesinio mokymo politikoje bei praktikoje, bendradarbiaudami su profesinio rengimo centrais, kolegijomis, universitetais, švietimo tarybomis ir mokyklų tarybomis. ŽŪR dalyvauja mokymo programų rengime ir atnaujinime, kompetencijų vertinime – ŽŪR yra licencijuota kompetencijų vertinimo institucija, dalyvauja sektoriniuose komitetuose, darbo rinkos poreikių analizės ir švietimo programų pritaikymo darbe. Be to, ŽŪR yra licencijuota formaliojo profesinio mokymo teikėja.

Slovėnijos patirtis – bendradarbiavimo pamatas

Slovėnijos atstovai informavo, kad jų šalyje profesinis mokymas glaudžiai susijęs su Slovėnijos žemės ūkio rūmais, Prekybos ir pramonės rūmais, Amatų ir smulkaus verslo rūmais bei kitais socialiniais partneriais. Bendradarbiavimo pagrindu apibrėžiama ir Slovėnijos profesinio mokymo misija – didinti šio sektoriaus kokybę bei patrauklumą, prisidedant prie šalies ekonomikos konkurencingumo ir socialinės įtraukties.

Pasak Slovėnijos CPI atstovų, jų veiklos principai orientuoti į tai, kad kiekvienas pilietis įgytų profesinę kvalifikaciją ir turėtų galimybę mokytis visą gyvenimą. Šiuo požiūriu Slovėnijos ir Lietuvos pozicijos sutampa – abi šalys siekia derinti profesinį rengimą su realiais darbo rinkos poreikiais.

Europos kontekste – nauji iššūkiai ir kryptys

Svečiai atkreipė dėmesį, kad dinamiška Europos darbo rinka ir globali švietimo erdvė kelia naujų iššūkių, todėl ES gairėse pabrėžiami tokie prioritetai kaip švietimo lankstumo didinimas, socialinės partnerystės stiprinimas, skaitmenizacija, tvari konkurencija, socialinis teisingumas bei atsparumas.

Vizito Lietuvoje metu Slovėnijos atstovai taip pat lankėsi Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centre, Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centre bei susipažino su Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų veikla.

Šis vizitas sustiprino Lietuvos ir Slovėnijos profesinio mokymo institucijų bendradarbiavimą bei atvėrė naujų galimybių keistis gerąja patirtimi, siekiant dar labiau tobulinti profesinio rengimo sistemą abiejose šalyse.

Skip to content